مقام تونسی: در صدد توقف فعالیت سازمان های جذب کننده مزدور برای جنگ در سوریه هستیم
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 

مسکو - رییس دفتر ریاست جمهوری تونس به شرکت صدها شهروند این کشور در همکاری با معارضان سوری در حمله های تروریستی در خاک سوریه اعتراف کرد و گفت: در حال جستجوی سازمان های اجیر کننده مزدور برای جنگ در سوریه هستیم تا فعالیت های آنها را متوقف کنیم.

 ˈ ˈعماد الدایمیˈ روزشنبه در مصاحبه با رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ با اشاره به رسانه ای شدن مساله شرکت مزدوران تونسی در جنگ با نیروهای دولتی این کشور و پخش تصاویری از این افراد در کانالهای تلویزیونی تونس، این موضوع را مشکل بزرگی برای کشورش عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این، شکایات متعددی از طرف خانواده های این جوانان به دادگاه ارایه شده است که رسیدگی به آنها جریان دارد.

رییس دفتر ریاست جمهوری تونس با بیان این که این جوانان به سوریه می روند تا به ارتش آزاد یا گروه های افراطی چون سازمان تروریستی ˈجبهه النصرˈ ملحق شوند، اظهار داشت: آنان در جنگ با نیروهای دولتی سوریه شرکت می کنند.

الدایمی گفت: به طور قطع دولت سوریه نمی تواند نسبت به این مساله چشم پوشی کند و متاسفانه شرایط بسیار دشوار و پیچیده ای به وجود آمده است.

مقام تونسی تاکید کرد که دولت هیچ دخالتی در این ماجرا ندارد و افراد اجیر شده از طریق کشورهای ثالث به سوریه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی تونس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده اند و چند سازمان مظنون به همدستی در این جریان را یافته اند.

رییس دفتر ریاست جمهوری تونس در همین حال معتقد است که در باره شمار مزدوران تونسی در سوریه مبالغه گویی شده است.

الدایمی گفت: رسانه های خبری از جنگیدن هزاران و حتی ده ها هزار جوان تونسی با نیروهای دولتی سوریه خبر می دهند این در حالی است که شمار آنها بیش از چند صد نفر نیست .

وی مدعی شد: بسیاری از این جوانان قبل از جنگ سوریه در این کشور به سر می بردند و پس از شکل گیری گروهک های شبه نظامی به آنها ملحق شدند.

وی افزود: منظور ما این نیست که بگوییم از چنین مساله ای نگران نیستیم و در حال حاضر تلاش های خود را برای شناسایی سازمانهای دخیل در این جریان در تونس آغاز کردیم.

در ادامه گزارش ˈصدای روسیه گفته شد: وزارت دادگستری تونس و دولت در حال تحقیق برای یافتن گروه هایی است که جوانان را برای شرکت در جنگ سوریه اعزام می کند و اقدامات برای جستجوی این گروه ها در مناطق مختلف تونس جریان دارد.

در این گزارش با استناد به خبر رسانه های محلی تونس آمده است: هزاران نفر از جوانان تونسی برای جنگ در سوریه اجیر شده و در نبرد تروریست ها علیه نیروهای ارتش سوریه شرکت می کنند.

در گزارش گفته شد:ˈمنصف مرزوکیˈ رییس جمهوری تونس اخیرا هشدار داد افرادی که از تونس برای جنگ به سوریه رفته اند در آینده ممکن است برای دولت هم مشکل آفرین باشند و امنیت کشور را به خطر اندازند.

در حال حاضر دولت تونس از همه کسانی که اطلاعاتی راجع به سازمان های اجیر کننده مزدور در تونس برای جنگ در سوریه در اختیار دارند، درخواست کرد ، اطلاعات خود را به سازمانهای امنیتی ارایه دهند.


March 30th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی